Uniwersum Legendarnych

Nasze uniwersum, które nazywamy Światem Legendarnych, stale powstaje od czterech lat i jest naszym autorskim pomysłem na ciekawy i oryginalny świat fantasy. Bazujemy na klasyce — to prawda, ale nie chcemy zrzynać z Tolkiena, ani też budować wszystkiego od nowa. Doszliśmy do wniosku, że najbardziej atrakcyjnym rozwiązaniem będzie znalezienie złotego środka, którym będzie świat fantasy bazujący na zasadach istniejących u źródeł fantasy, czyli wchodzimy w czas późnego Średniowiecza. Nie powielamy konceptu elfów, krasnoludów czy niziołków. Mamy różne rasy — owszem, ale ich pochodzenie wynika bezpośrednio z historii świata, w którym będziemy się poruszać. Wchodząc w niego razem z nami, będziecie mogli stać się między innymi prawymi rycerzami walczącymi o honor, agresywnymi Barbarzyńcami, dla których walka jest najważniejsza, zgłębiającymi magiczne tajemnice Mistykami, albo odkrywającymi to, co nowe Wyspiarzami. To wszystko i wiele innych będziecie mogli znaleźć w Uniwersum Legendarnych. Ale jedna myśl jest u nas kluczowa każdy człowiek, który nie boi się stawić czoła wyzwaniom, może stać się bohaterem. I tego życzymy każdemu z Was na naszej grze.

 

Oddział
Legendarnych

Starożytna formacja niedawno odtworzona, aby przewodzić Królestwu Erellanu w obronie przeciwko Niverdowi. Obecnie skupia sojuszników do obrony królestwa.

Wyprawa
Niverdu

Najeźdźcy. Wyprawa cesarza Niverdu, EllerRisa w poszukiwaniu Kryształów Nieskończonej Mocy Magicznej i przejęcia korony Erellanu.

Oddział
Legendarnych

Starożytna formacja niedawno odtworzona, aby przewodzić Królestwu Erellanu w obronie przeciwko Niverdowi. Obecnie skupia sojuszników do obrony królestwa.

Wyprawa
Niverdu

Najeźdźcy. Wyprawa cesarza Niverdu, Eller-Risa w poszukiwaniu Kryształów Nieskończonej Mocy Magicznej i przejęcia korony Erellanu.

 Kalendarz świata Legendarnych

Kalendarz w Uniwersum Legendarnych jest bardzo prosty, ponieważ czerpie z „naszego” kalendarza gregoriańskiego. Dni, tygodnie, miesiące i lata są takie same jak w naszym świecie. Obecnie w uniwersum Legendarnych wyróżniamy dwa kalendarze: erellański i niverdzki. Według erellańskiego mamy obecnie rok 1082, a według niverdzkiego 1332 licząc, że Erellan powstał w 1 roku kalendarza erellańskiego, a Niverd w 1 roku kalendarza niverdzkiego.

Wchodząc do naszego świata warto zwrócić uwagę, że jest to gra w settingu średniowiecznego fantasy i tak należy się charakteryzować na grę. Natomiast Cesarstwo Niverdu będzie wyprzedzać cywilizacyjnie Erellan o około 150200 lat ze względu na brak wojen i możliwość spokojnego rozwoju, podczas gdy Królestwo Środka kilkukrotnie musiało zaczynać praktycznie od zera.

Rasy w Uniwersum

Gdyby zliczyć wszystkie rasy, które występują w uniwersum, to trzeba byłoby przedstawić ich siedem. Jednakże jedna z nich wymarła całkowicie (Barvaci), a dwie inne pozostają poza kontaktem z główną fabulą (Niebianie, Cienie). Pozostałe, to:

MAGNATERRANIE
(Sfera Wyższa i Rona)

LUDZIE
(Sfera Żelazna i Rona)

LUDZIE ŚRODKA
(Rona)

ZWIERZOKSZTAŁTNI
(Rona)

 Miejsce Rozgrywki

Erellan, to królestwo w środku Starego Kontynentu. Cała akcja dzieje się zaledwie o kilka kilometrów od murów stolicy Erellanu Śródgrodzia, we wsi Lipina oraz otaczających ją lasach. Tam bowiem osiedli Legendarni z całym swoim obozem.

Od półtora miesiąca wioska Lipina, jak i całe okalające ją i Śródgrodzie tereny należą już do Cesarstwa Niverdu. Nic więc dziwnego, że wszędzie aż roi się od niverdzkich żołnierzy i ich sojuszników. W to wszystko wchodzi cesarz Niverdu, sam EllerRis wraz ze swoją małą świtą, by odnaleźć mityczne, zaginione przed wiekami Kryształy Nieskończonej Mocy Magicznej.

Starcie między Legendanrymi a Niverdczykami jest nieuniknione.

 miejsce rozgrywki

Erellan, to królestwo w środku Starego Kontynentu. Cała akcja dzieje się zaledwie o kilka kilometrów od murów stolicy Erellanu – Śródgrodzia, we wsi Lipina i jej lasach. Tam bowiem osiedli Legendarni z całym swoim obozem.

Od półtora miesiąca wioska Lipina, jak i całe okalające ją i Śródgrodzie tereny należą już do Cesarstwa Niverdu. Nic więc dziwnego, że wszędzie aż roi się od niverdzkich żołnierzy i ich sojuszników. W to wszystko wchodzi cesarz Niverdu, sam Eller-Ris wraz ze swoją małą świtą by odnaleźć mityczne, zaginione przed wiekami Kryształy Nieskończonej Mocy Magicznej.

Starcie między Legendanrymi a Niverdczykami jest nieuniknione.

Jakie mamy drużyny / frakcje Graczy?

Dołączając do naszej gry możesz wybrać jedną spośród ośmiu barwnych frakcji, czyli osadników z poszczególnych krain w świecie Legendarnych. Przedstawiciele tych krain (czyli Wy) przybywacie do Erellanu i dołączacie do obozu Oddziału Legendarnych lub Wyprawy Niverdu, stając się obrońcami lub agresorami. Przypominamy, że po stronie Oddziału Legendarnych opowiedzieli się: Nobilici, Dzikie Plemiona, Suminiccy Mistycy i Oświeceni, a po stronie Wyprawy Niverdu stanęli: Albaryjscy Nomadzi, Barbarzyńcy, Wygnańcy i Wyspiarze z Przylądka. Kliknij w jedną z nich, żeby dowiedzieć się więcej.

Wyspiarze z Przylądka

Dzikie Plemiona

Nobilici

Nomadzi Albaryjscy

Barbarzyńcy

Wygnańcy

Mistyczni Suminici

Oświeceni

Co nowego w Ronopedii?

Zobacz najnowsze wpisy w jedynym źródle wiedzy na temat Uniwersum Legendarnych! Codziennie nowy wpis. 

Pamiątka Jarindy

Pamiątka Jarindy

  Pamiątka Jarindy - jeden z artefaktów mniejszych Królestwa Erellanu. Ten akurat, to skromny, choć wykonany w...

Jakiej wiedzy o Ronie szukasz?
  • Ludzie

  • Miejsca

  • Przedmioty

  • Bestiariusz

  • Wydarzenia