OGT EVENTS GRA TERENOWA

nowe uniwersum

OGT EVENTS – ŚWIAT LEGENDARNYCH

 

Nowe uniwersum które powstaje, ma być naszym autorskim pomysłem na ciekawy i w miarę oryginalny świat fantasy. Nie chcemy zrzynać po bandzie z Tolkiena, ani nie chcemy też budować wszystkiego od nowa. Najlepszym rozwiązaniem będzie poszukanie złotego środka, którym będzie świat fantasy bazujący na wszystkich zasadach istniejących już u źródeł fantasy, czyli np. nie tworzymy nowej rasy jak: “różowy elf” czy “wysoki krasnolud” (oprócz Bergrima :), ale bazując na rasach już znanych skupimy się raczej na “krainach”, które łączą różne rasy i charaktery, a także klątwę i proroctwo, które wiszą nad naszym światem i motywują wszystkich do działania.

LEGENDARNI
wstęp do świata

 

Całość fabuły – historii, traktujemy poniekąd jak tworzącą się książkę i nazywamy ją “LEGENDARNI”, bo traktować będzie głównie o historii bohaterów, którzy dbają o bezpieczeństwo Krainy Środka i pokój w pozostałych krainach.

Cały nowy świat będzie składał się z ośmiu niezależnych i zupełnie różnych od siebie krain. Pośród nich – znajduje się Kraina Środka (którą nazwaliśmy Erellan.

FABUŁA I STRONY KONFLIKTU 

Czas, w którym znajdziemy się podczas naszych gier, to około tysiąc lat od momentu życia i działania Pierwszego Legendarnego, czyli Arty – wielkiego bohatera, budowniczego miast i obrońcy Rony. W przełożeniu na nasze ludzkie dzieje, będzie to okres ciemnych wieków, a więc X i XI wiek. Miasteczko Erellan – dawniej wielka i wspaniała stolica – dziś, to odradzająca się osada, która pragnie powrócić do dawnej świetności, ale z pewnością będzie musiało minąć jeszcze wiele lat nim do tego dojdzie. Kiedyś mogłaby przypminać starożytny Rzym lub Ateny. Obecnie to raczej Rzym po podbojach i zniszczeniach zasianych przez barbarzyńców. Od kilku lat w Ronie, czyli naszym kontynencie, panuje pokój. Ten jednak w ostatnim czasie został zakłócony przez najeźdźców ze wschodu, groźnych, zdyscyplinowanych i zdecydowanie bardziej rozwiniętych Niverdczyków. Będą oni chcieli zdetronizować obecnego króla i posadzić na tronie Erellanu swojego władcę, cesarza Eler-risa.

Zanim jednak do tego dojdzie, najpierw muszą wzmocnić własny obóz, który założyli na wschodzie Krainy Środka, skłócić lub zjednać sobie władców pozostałych krain i zwiększyc swą liczebność. Miasto Erellan, po kilku próbach odegnania wroga, musiało skupić się raczej na obronie własnych mieszkańców i interesów, a nie pakować się z butami w otwartą wojnę. Zawiedzony postępowaniem władz miasta oddział Legendarnych – czyli elitarnych wojowników z Erellanu założył swój własny obóz między stolicą, a przybyszami z Niverdu, żeby stanowić żywą tarczę w tej wojnie i nie pozwolić wrogowie panoszyć się. Od jakiegoś już czasu siły zdają sie być wyrównane…

PRZYBYSZE Z NIVERDU

Pojawili się w Krainie Środka już przeszło dwa lub trzy lata temu. Z początku nieśmiało, jednak zawsze z dyscypliną. Nie byli jak spotykani dotąd wrogowie, czy dzikie bestie. Byli inteligentni, uporządkowani – owszem – budzili strach, ale nieśli ze sobą wiedzę i umiejętności, jakiej Śródmianie dotąd nie znali. Wszyscy więc dażyli Niverdczyków respektem i dystansem. Niverd to kraj ludzi kierujących się bezwzględną logiką i doskonałą strategią, niosących ze sobą ideologię o nowym porządku i prawowitych rządach. Ich władcą jest cesarz Eler-ris – pierwszy tego rodu, długowieczny, mający za sobą dziesiątki wojen i ani jednej przegranej. Do Krainy Środka przybył natomiast jego zaufany generał – nieprzewidywalny książę Tyr-ros, wraz ze swoimi dowódcami: Gar-gonem, mistrzem strategii oraz Rogartem, najdzikszym wojownikiem jakiego Niverd posiadał. Już dawno temu władca Niverdu poprzysiągł przejęcie tronu Erellanu i zawładnięcie całą Roną – teraz więc idzie po swoje, a jego ludzie jedynie przygotowują na to Krainę Środka. Czy należy im się ta wladza? Jedni twierdzą że nie, inni mówią: niech wygra silniejszy. Teraz sprzyjają Niverdczykom: Nomadzi, Wygnańcy, Barbarzyńcy i Wynalazcy i są mile widziani w ich osadzie, mogą wspólnie handlować, pomagać sobie i pertraktować.

ODDZIAŁ LEGENDARNYCH

 

To elitarny oddział bohaterów, który ma bardzo długą historię i tradycję w dziejach Erellanu, począwszy od Arty – Pierwszego Legendarnego, przez króla Erellana, założyciela miasta, przez przesławną Dariannę czy tajemniczego Nelesa, aż po dzisiejszych przedstawicieli, czyli Azzana, zwanego Mnichem, Einara “Ćmę”, Arhairę – uzdrowicielkę, największego z wojów – Maykara.

To oni właśnie w ostatnim czasie poderwali się do działania i postanowili zrobić to, czego miasto nie mogło uczynić dla samego siebie – wypędzić Niverdczyków za wszelką cenę. Czy jednak zdołają to zrobić? Już połowa krain dołączyła do nowej ideologii niesionej przez Niverd.

Czy bohaterem trzeba będzie być w pojedynkę? Z pomocą idą: Magnaci, Oświeceni, Mistycy i Dzicy. Tak przepołowiona Rona walczyć będzie już tego roku. 

  MIEJSCE ROZGRYWKI

Kraina Środka – czyli tam, gdzie będziemy grać, to miejsce, które nie posiada swoich natywnych mieszkańców. Są jedynie przybysze z innych krain, którzy szukają schronienia, lepszego życia, skarbów i przygód. Mieszkańców urodzonych już w Mieście Środka nazywają potocznie Śródmianami, obcy zaś mówią na nich Ruinczycy – ze względu na ciągłe walki na terenie tego kraju. Miejsce to charakteryzuje się bogactwem natury i różnorodnością krajobrazu. W wielu miejscach można spotkać ruiny po dawnych miastach i zamkach, a także skromne wioski, w których żyją na co dzień Śródmianie. Na południowym zachodzie krainy znajduje się stolica – starożytne miasto Erellan, które w dawnych czasach zachwycało swą historią. Dziś, po wielu już wojnach, raczej więcej w nim ruin niż budynków mieszkalnych. Ze względu na zniszczenia, nieliczni mieszkańcy przenieśli część funkcyjną do obozowiska położonego nieopodal dawnych murów, dlatego w czasie naszych przygód nie napotkamy na starożytne ruiny, a na spore obozowisko, które gromadzi strudzonych mieszkańców i przybyszów. Dalej jednak będzie zachwycać swym pięknem i magią, która została przelana na to miejsce przez niejednego władcę czy legendarnego.

Jakie mamy drużyny / frakcje?

Dołączając do naszej gry możecie wybrać jedną spośród ośmiu nowych barwnych frakcji, czyli ludów poszczególnych krain w świecie Legendarnych. Przedstawiciele tych krain (czyli Wy) przybywacie do Krainy Środka i osiedlacie się w pobliżu obozowiska, aby tworzyć osady i punkty handlowe wokół nowo rozwijającej się aglomeracji. Wasze zamiary jednak wobec Erellanu pozostają wasze. A oto i one (Przypominamy, że 4 spośród nich wystąpią po stronie legendarnych (Magnaci, Dzicy, Oświeceni i Mistycy), natomiast 4 pozostałe wystąpią po stronie najeźdźców (Barbarzyńcy, Nomadzi, Wynalazcy i Wygnańcy):

WYNALAZCY

MAGNACI

NOMADZI

DZICY

BARBARZYŃCY

MISTYCY

OŚWIECENI

WYGNAŃCY

OGT GRA PIXELOWA

Może ta krótka gra pomoże Ci wybrać kim tak naprawdę pragniesz zostać? Która kraina leży głęboko w Twoim sercu. Całość trwa nie dłużej niż pięć minut!

Wiesz już kim chcesz zostać?