OGT EVENTS GRA TERENOWA

NASZE uniwersum

OGT EVENTS – ŚWIAT LEGENDARNYCH

 

Nowe uniwersum które stale powstaje od dwóch lat, jest naszym autorskim pomysłem na ciekawy i oryginalny świat fantasy. Bazujemy na klasyce – to prawda, ale nie chcemy zrzynać z Tolkiena, ani też budować wszystkiego od nowa. Doszliśmy do wniosku, że najbardizej atrakcyjnym rozwiązaniem będzie znalezienie złotego środka, którym będzie świat fantasy bazujący na zasadach istniejących u źródeł fantasy, czyli wchodzimy w świat późnego Średniowiecza. Nie powielamy konceptu elfów, krasnoludów czy niziołków. Mamy różne krainy – owszem, ale krainy zamieszkałe przez narody wzrastające w odosobnieniu, czyli różniące się od siebie znacząco. Będziemy mogli wcielić się w szlachetny, niemalże imperialny lud tak zwanych magnatów, w przedstawicieli dzikich plemion puszczy o zwierzokształtnych znamionach, w tajemniczych zakapturzonych mistyków, czy kochających ponad wszystko odkrycia wynalazców z przylądka. To tylko niektóre spośród krain i ludów, które przygotowaliśmy dla Was.

Pośrodku tych wszystkich krain powstał Kraj Środka – Erellan, nazwany tak po imieniu swojego pierwszego króla. Ten właśnie kraj stał się symbolem potęgi Rony, bo zaczął stanowić różnicę wśród zatwardziałych przedstawicieli starych ludów. W Erellanie wszystko było inaczej, wszystko było można, każdy mógł tu przybyć i zacząć nowe życie. To właśnie Erellan odnowił oblicze Rony poprzez liczne perypetie, ale też wojny, w których przyszło mu wziąć udział na przełomie dziejów. Ostatnio jednak, w Ronie pojawił się nowy “gracz”. Oddziały zwiadowcze Niverdu z obcej ziemii, pojawiły się w Kraju Środka proponując coś nowego. Stare krainy Rony stanęły po dwóch stronach narastającego konfliktu.

Tutaj jest właśnie miejsce dla Ciebie, Graczu! Do której nacji chcesz dołączyć? Chcesz wesprzeć Erellan czy Niverd? Być może od tego wyboru zależeć będzie kto zasiądzie na tronie Kraju Środka. 

LEGENDARNI
wstęp do świata

 

Całość fabuły – historii, traktujemy poniekąd jak tworzącą się książkę i nazywamy ją “Legendarni”, bo opowiada o tym, jak za sprawą odrodzonego niedawno Oddziału Legendarnych zmienia się historia Rony. Do czego jednak te zmiany doprowadzą? Konflikt międy Erellanem a Niverdem zaostrza się z dnia na dzień. Wokół nich powstało osiem osad, w których żyją przedstawiciele starych krain – cztery wokół oddziału Legendarnych i cztery pozostałe wokół obozu Niverdczyków. Zaś samo miasto Erellan dba o zachowanie pokoju, skupia się na zapewnienie bezpieczeństwa swoim obywatelom. To jednak, co do niedawna budziło zachwyt w Erellanie, w ostatnich dniach zaczyna zachwycać coraz mniej. Zagrożenie wojny zmienia wszystko.

FABUŁA I STRONY KONFLIKTU 

Czas, w którym znajdziemy się podczas naszych gier, to około tysiąc lat od momentu życia i działania Pierwszego Legendarnego, czyli Arty – wielkiego bohatera, budowniczego miast i obrońcy Rony. W przełożeniu na nasze ludzkie dzieje, będzie to okres ciemnych wieków, a więc X i XI wiek. Miasteczko Erellan – dawniej wielka i wspaniała stolica – dziś, to odradzająca się osada, która pragnie powrócić do dawnej świetności, ale z pewnością będzie musiało minąć jeszcze wiele lat nim do tego dojdzie. Kiedyś mogłaby przypminać starożytny Rzym lub Ateny. Obecnie to raczej Rzym po podbojach i zniszczeniach zasianych przez barbarzyńców. Od kilku lat w Ronie, czyli naszym kontynencie, panuje pokój. Ten jednak w ostatnim czasie został zakłócony przez najeźdźców ze wschodu, groźnych, zdyscyplinowanych i zdecydowanie bardziej rozwiniętych Niverdczyków. Będą oni chcieli zdetronizować obecnego króla i posadzić na tronie Erellanu swojego władcę, cesarza Eler-risa.

Zanim jednak do tego dojdzie, najpierw muszą wzmocnić własny obóz, który założyli na wschodzie Krainy Środka, skłócić lub zjednać sobie władców pozostałych krain i zwiększyc swą liczebność. Miasto Erellan, po kilku próbach odegnania wroga, musiało skupić się raczej na obronie własnych mieszkańców i interesów, a nie pakować się z butami w otwartą wojnę. Zawiedzony postępowaniem władz miasta oddział Legendarnych – czyli elitarnych wojowników z Erellanu założył swój własny obóz między stolicą, a przybyszami z Niverdu, żeby stanowić żywą tarczę w tej wojnie i nie pozwolić wrogowie panoszyć się. Od jakiegoś już czasu siły zdają sie być wyrównane…

PRZYBYSZE Z NIVERDU

Pojawili się w Krainie Środka już przeszło dwa lub trzy lata temu. Z początku nieśmiało, jednak zawsze z dyscypliną. Nie byli jak spotykani dotąd wrogowie, czy dzikie bestie. Byli inteligentni, uporządkowani – owszem – budzili strach, ale nieśli ze sobą wiedzę i umiejętności, jakiej Śródmianie dotąd nie znali. Wszyscy więc dażyli Niverdczyków respektem i dystansem. Niverd to kraj ludzi kierujących się bezwzględną logiką i doskonałą strategią, niosących ze sobą ideologię o nowym porządku i prawowitych rządach. Ich władcą jest cesarz Eler-ris – pierwszy tego rodu, długowieczny, mający za sobą dziesiątki wojen i ani jednej przegranej. Do Krainy Środka przybył natomiast jego zaufany generał – nieprzewidywalny książę Tyr-Ross, wraz ze swoimi dowódcami: Gar-Gonnem, mistrzem strategii oraz Rogartem, najdzikszym wojownikiem jakiego Niverd posiadał. Już dawno temu władca Niverdu poprzysiągł przejęcie tronu Erellanu i zawładnięcie całą Roną – teraz więc idzie po swoje, a jego ludzie jedynie przygotowują na to Krainę Środka. Czy należy im się ta władza? Jedni twierdzą że nie, inni mówią: niech wygra silniejszy. Teraz sprzyjają Niverdczykom: Nomadzi, Wygnańcy, Barbarzyńcy i Wynalazcy i są mile widziani w ich osadzie, mogą wspólnie handlować, pomagać sobie i pertraktować.

ODDZIAŁ LEGENDARNYCH

 

To elitarny oddział bohaterów, który ma bardzo długą historię i tradycję w dziejach Erellanu, począwszy od Arty – Pierwszego Legendarnego, przez króla Erellana, założyciela miasta, przez przesławną Dariannę czy tajemniczego Nelesa, aż po dzisiejszych przedstawicieli, czyli Azzana, zwanego Mnichem, Einara “Ćmę”, Arhairę – uzdrowicielkę, największego z wojów – Maykara.

To oni właśnie w ostatnim czasie poderwali się do działania i postanowili zrobić to, czego miasto nie mogło uczynić dla samego siebie – wypędzić Niverdczyków za wszelką cenę. Czy jednak zdołają to zrobić? Już połowa krain dołączyła do nowej ideologii niesionej przez Niverd.

Czy bohaterem trzeba będzie być w pojedynkę? Z pomocą idą: Magnaci, Oświeceni, Mistycy i Dzicy. Tak przepołowiona Rona walczyć będzie już tego roku. 

  MIEJSCE ROZGRYWKI

Kraina Środka – czyli tam, gdzie będziemy grać, to miejsce, które nie posiada swoich natywnych mieszkańców. Są jedynie przybysze z innych krain, którzy szukają schronienia, lepszego życia, skarbów i przygód. Mieszkańców urodzonych już w Mieście Środka nazywają potocznie Śródmianami, obcy zaś mówią na nich Ruinczycy – ze względu na ciągłe walki na terenie tego kraju. Miejsce to charakteryzuje się bogactwem natury i różnorodnością krajobrazu. W wielu miejscach można spotkać ruiny po dawnych miastach i zamkach, a także skromne wioski, w których żyją na co dzień Śródmianie. Na południowym zachodzie krainy znajduje się stolica – starożytne miasto Erellan, które w dawnych czasach zachwycało swą historią. Dziś, po wielu już wojnach, raczej więcej w nim ruin niż budynków mieszkalnych. Ze względu na zniszczenia, nieliczni mieszkańcy przenieśli część funkcyjną do obozowiska położonego nieopodal dawnych murów, dlatego w czasie naszych przygód nie napotkamy na starożytne ruiny, a na spore obozowisko, które gromadzi strudzonych mieszkańców i przybyszów. Dalej jednak będzie zachwycać swym pięknem i magią, która została przelana na to miejsce przez niejednego władcę czy legendarnego.

Jakie mamy drużyny / frakcje?

Dołączając do naszej gry możecie wybrać jedną spośród ośmiu nowych barwnych frakcji, czyli ludów poszczególnych krain w świecie Legendarnych. Przedstawiciele tych krain (czyli Wy) przybywacie do Krainy Środka i osiedlacie się w pobliżu obozowiska, aby tworzyć osady i punkty handlowe wokół nowo rozwijającej się aglomeracji. Wasze zamiary jednak wobec Erellanu pozostają wasze. A oto i one Przypominamy, że po stronie Oddziału Legendarnych opowiedzieli się Magnaci, Dzicy, Mistycy i Oświeceni, a po stronie Oddziału Niverdu stanęli: Nomadzi, Wynalazcy, Wygnańcy i Barbarzyńcy. Kliknij w jedną z nich, żeby dowiedzieć się więcej.

WYSPIARZE (WYNALAZCY)

YOTLANIE - DZIKIE PLAMIONA

NOBILICI (MAGNACI)

ALBAROWIE (NOMADZI)

BARVATOWIE (BARBARZYŃCY)

DREAPCI (WYGNAŃCY)

SUMINI (MISTYCY)

PODNIEBNI (OŚWIECENI)