-
Ludzie
-
-
-
- Chorus (Chor-Ris)
- Czarnoksiężnik Aure–Lis
- Dynastia Erisów
- Dyplomata Tsu–Ari
- Elena-Vela-Ris
- Eller-Ris
- Ganadia-Ris
- Gar–Gonn
- Harmonia (Harmona-Ris)
- Książę Erik-Vale-Ris
- Książę Tyr–Ros
- Lea–Kritos
- Niverdczycy
- Rodzina Yros
- Tal–Darim
- Tes–Tykles
- Zari
- Pokaż pozostałe artykuły ( 2 ) Schowaj treść
-
- Adanel
- Andora
- Arhaira "Cień Lasu"
- Bergrim
- Bermilion "Biały Prorok"
- Czarnoksiężnik Aure–Lis
- Duncan Zollis
- Dyplomata Tsu–Ari
- Einar Arrowhead "Ćma"
- Gar–Gonn
- H'azzan "Tarcza Królestwa"
- Jazon Bękart
- Jazon Zollis
- Khajala
- Kiyan "Łazik"
- Książę Tyr–Ros
- Lea–Kritos
- Lisica Emeria
- Maykar "Zwycięzca"
- Mel Arieta–Draft
- Rey Drakonis
- Sir Gawain
- Tal–Darim
- Tes–Tykles
- Zari
- Pokaż pozostałe artykuły ( 10 ) Schowaj treść
-
-
Miejsca
-
-
- "Smocze Królestwo"
- Erellan (Śródgrodzie)
- Górdom
- Gród Pielgrzymów
- Legendarni
- Leśny Gród
- Marcinowy Kocioł
- Miasto bez Nazwy
- Morze Północne
- Nowy Port
- Ołtarz Starożytnych
- Pański Portal
- Płaskogród
- Rada Starszych Śródgrodzia
- Samotnia Arty (Moldovarta)
- Śródmorze
- Świątynia Drakonisów
- Pokaż pozostałe artykuły ( 2 ) Schowaj treść
-
-
-
Przedmioty
-
Bestiariusz
-
Wydarzenia
Rasa Magnaterran
Rasa Magnaterran — czyli rasa Ludzi Wyższych (bo pochodzących ze Sfery Wyższej). Rasa ta charakteryzuje się największą długością życia spośród ras nieduchowych (Niebianie), a jej przedstawiciele mogą żyć nawet 200 lat. Magnaterranie mają czystą cerę i jasny, czasem złocisty lub biały kolor skóry, są niewrażliwi na wszelkiego rodzaju choroby i w dużej mierze odporni na ból. Ich zdolności regeneracyjne przewyższają tylko niektórzy Zwierzokształtni. Magnaterranie rodzą się z wrodzonymi zdolnościami magicznymi ze względu na miejsce ich pochodzenia nasączone magicznymi cząsteczkami, choć niewielu z nich specjalizuje się w magii. Zdecydowanie częściej Ludzie Wyżsi szkolą swoje umiejętności regeneracyjne i uzdrowicielskie.
Magnaterranie szczycą się swoim pochodzeniem, patrząc na inne ludy Siedmioświata nieco z góry. Ich kultura jest stara, bo przetrwała już długie wieki, nie zważając na kolejne ery w dziejach Rony, jest również trwała, a tradycja mocno zakorzeniona. Honor, odwaga i sprawiedliwość są cnotami najczęściej powtarzanymi wśród Ludzi Wyższych.
Spośród Magnaterran wywodzą się dwa ludy, z pozoru w Ronie brane często za jeden – Magnaci i Nobilici. Magnaci (tak nazywani są tylko w Ronie), a więc bezpośredni potomkowie wczesnych Magnaterran, to naród założony przez dzieci Eller–Risa: Chorusa i Harmonię. Ich kraj nazywa się Empir–Chor, a na wschodzie Rony powstał również drugi o nazwie Empir–Est. Cesarstwo Niverdu założone przez Eller–Risa również zamieszkałe jest w całości przez Magnatów. Natomiast Nobilici, to lud ten sam, ale o sporych różnicach w kulturze i tradycji. Zapoczątkowany przez Maykara Jednorękiego i jego siostrę Maykę stawia na odnowienie cnót Ludzi Wyższych, o których Magnaci już zapomnieli. Wśród Nobilitów będzie panowała kultura 7 Cnót: Męstwo, Odwaga, Sprawiedliwość, Honor, Miłość, Czystość i Wiedza, a 7 największych Nobilickich rodzin ma za zadanie strzec po jednej z tych cnót i krzewić ją w całym narodzie. Obecnie Nobilici rządzą w Empir–Chor, a protektorem ich kraju jest książę Duncan Zollis, dawny Magnata.