-
Ludzie
-
-
-
- Chorus (Chor-Ris)
- Czarnoksiężnik Aure–Lis
- Dynastia Erisów
- Dyplomata Tsu–Ari
- Elena-Vela-Ris
- Eller-Ris
- Ganadia-Ris
- Gar–Gonn
- Harmonia (Harmona-Ris)
- Książę Erik-Vale-Ris
- Książę Tyr–Ros
- Lea–Kritos
- Niverdczycy
- Rodzina Yros
- Tal–Darim
- Tes–Tykles
- Zari
- Pokaż pozostałe artykuły ( 2 ) Schowaj treść
-
- Adanel
- Andora
- Arhaira "Cień Lasu"
- Bergrim
- Bermilion "Biały Prorok"
- Czarnoksiężnik Aure–Lis
- Duncan Zollis
- Dyplomata Tsu–Ari
- Einar Arrowhead "Ćma"
- Gar–Gonn
- H'azzan "Tarcza Królestwa"
- Jazon Bękart
- Jazon Zollis
- Khajala
- Kiyan "Łazik"
- Książę Tyr–Ros
- Lea–Kritos
- Lisica Emeria
- Maykar "Zwycięzca"
- Mel Arieta–Draft
- Rey Drakonis
- Sir Gawain
- Tal–Darim
- Tes–Tykles
- Zari
- Pokaż pozostałe artykuły ( 10 ) Schowaj treść
-
-
Miejsca
-
-
- "Smocze Królestwo"
- Erellan (Śródgrodzie)
- Górdom
- Gród Pielgrzymów
- Legendarni
- Leśny Gród
- Marcinowy Kocioł
- Miasto bez Nazwy
- Morze Północne
- Nowy Port
- Ołtarz Starożytnych
- Pański Portal
- Płaskogród
- Rada Starszych Śródgrodzia
- Samotnia Arty (Moldovarta)
- Śródmorze
- Świątynia Drakonisów
- Pokaż pozostałe artykuły ( 2 ) Schowaj treść
-
-
-
Przedmioty
-
Bestiariusz
-
Wydarzenia
Dzikie Plemiona
Dzikie Plemiona – inaczej Yotlanie, bo pochodzą z Van Yotl, co znaczy 'Gadzia Puszcza’. Do ostatnich dwóch stuleci był to mało znany lud ze tego względu że skrywał się w głębokich ostępach wschodnich puszczy, gdzie nie umiał dotrzeć żaden śmiałek z zachodu. Ich charakterystyczną cechą jest kultura, która rozkwitła żyjąc w symbiozie z lasem i przyrodą, a można wśród nich spotkać również przedstawicieli rzadkiej dzisiaj rasy Zwierzokształtnych, czyli Ludzi ze znamionami cech zwierzęcych.
O DZIKICH PLEMIONACH
Nawet po otwarciu się Dzikich na resztę krain wciąż nie wiemy o nich zbyt wiele. Prawdopodobnie ze względu na ogrom i dzikość ich krainy. Te niekończące się gęste lasy i nigdy niewiędnąca roślinność to istny labirynt i niespodzianka, za niespodzianką.
Kultura Dzikich umożliwia im życie niezależne od jakichkolwiek innych ras czy krain, stąd ich ingerencja w losy kontynentu jest znikoma. Dzicy, to ludzie niezwykle zręczni i sprawnie poruszający się po lesie. Sztukę kamuflażu opanowali do perfekcji. Z charakteru zaś są dobroduszni, choć wycofani, a ich reakcji nie da się w żaden sposób przewidzieć. Spontaniczność i lojalność to ich dwie najważniejsze cechy.
Z wyglądu Dzicy przypominają bardziej część natury, niż ludzi, a odkąd władzę uzyskał dawny bohater Królestwa – Jaszczur Nuha oraz jego półzwierzęcy towarzysze – Dzicy zaczęli poświęcać więcej uwagi faunie. Każdy podróżnik ma wstęp do Miasta Erellan, ale ponadto, Dzicy będą stronić od Niverdu i nie będą mile widziani w ich obozie, za to znaleźli sojuszników w postaci oddziału Legendarnych – tam będą mogli znaleźć schronienie i pomoc.
KRÓTKA HISTORIA DZIKICH PLEMION
Historycznie, to jeden z trzech najstarszych ludów Rony, razem z Magnatami z Empir Chor i Oświeconymi z Gór Podniebnych. Dzicy bardzo szybko po Wędrówce Ludów wyruszyli na północny wschód gdzie osiedlili się pośród gęstych, wilgotnych lasów i mokradeł. Bliskość z naturą sprawiła, że pokochali to miejsce i zamierzali tam właśnie się osiedlić. Część z nich pozostała niezadowolona i odeszła na zachód. Byli to Nomadzi – wieczni wędrowcy.
Dzicy natomiast założyli swoją stolicę Pakkan w samym środku dżungli, tam wybudowali sobie domy i świątynię ku czci Smoka Zbawiciela Tarakotl, przybyłym ze Środka. Być może właśnie dlatego, gdy w V wieku erellańskim na ich ziemiach pojawił się jaszczurokształtny czarownik Nuha, który również przybył ze Środka, Dzicy uznali go za wcielenie Tarakotl i oddali boską cześć. Nuha, jako że był bardzo mądry i wykształcony, zjednoczył plemiona Dzikich i uczynił z nich jeden naród pozostający w ukryciu przed wszystkimi innymi nacjami.
Spora część historii Dzikich Plemion z Gadziej Puszczy jest nam nieznana, bo ci nie są wylewni, jeśli chodzi o własne tradycje i wierzenia. Dopiero jeden z Legendarnych – Igo z Mistyków zbadał ich kulturę i przedstawił szerszemu światu, za czasów gdy wodzem plemion był Tenocuacan IV.
Największym wodzem Dzikich ostatnich czasów był Wódz Trzy Kły, człowiek o ogromnym sercu i dzikości, który to wybił się tak bardzo, że dołączył do sprzymierzonych sił Erellanu w wojnie z nieumarłymi, a nawet stanął na czele armii Środka. Ginąc bohatersko w ostatniej bitwie odcisnął ślad na Królestwie Erellanu, przez który to ślad mieszkańcy Środka już zawsze spoglądać będą na Dzikie Plemiona z wdzięcznością. Dzicy zawsze stają po stronie Legendarnych i marszczą się w grymasie na wieść o Niverdczykach.