-
Ludzie
-
-
-
- Chorus (Chor-Ris)
- Czarnoksiężnik Aure–Lis
- Dynastia Erisów
- Dyplomata Tsu–Ari
- Elena-Vela-Ris
- Eller-Ris
- Ganadia-Ris
- Gar–Gonn
- Harmonia (Harmona-Ris)
- Książę Erik-Vale-Ris
- Książę Tyr–Ros
- Lea–Kritos
- Niverdczycy
- Rodzina Yros
- Tal–Darim
- Tes–Tykles
- Zari
- Pokaż pozostałe artykuły ( 2 ) Schowaj treść
-
- Adanel
- Andora
- Arhaira "Cień Lasu"
- Bergrim
- Bermilion "Biały Prorok"
- Czarnoksiężnik Aure–Lis
- Duncan Zollis
- Dyplomata Tsu–Ari
- Einar Arrowhead "Ćma"
- Gar–Gonn
- H'azzan "Tarcza Królestwa"
- Jazon Bękart
- Jazon Zollis
- Khajala
- Kiyan "Łazik"
- Książę Tyr–Ros
- Lea–Kritos
- Lisica Emeria
- Maykar "Zwycięzca"
- Mel Arieta–Draft
- Rey Drakonis
- Sir Gawain
- Tal–Darim
- Tes–Tykles
- Zari
- Pokaż pozostałe artykuły ( 10 ) Schowaj treść
-
-
Miejsca
-
-
- "Smocze Królestwo"
- Erellan (Śródgrodzie)
- Górdom
- Gród Pielgrzymów
- Legendarni
- Leśny Gród
- Marcinowy Kocioł
- Miasto bez Nazwy
- Morze Północne
- Nowy Port
- Ołtarz Starożytnych
- Pański Portal
- Płaskogród
- Rada Starszych Śródgrodzia
- Samotnia Arty (Moldovarta)
- Śródmorze
- Świątynia Drakonisów
- Pokaż pozostałe artykuły ( 2 ) Schowaj treść
-
-
-
Przedmioty
-
Bestiariusz
-
Wydarzenia
Erellan / Królestwo Środka
Kraina Środka – inaczej nazywana po prostu Środkiem. To teren położony, jak łatwo się domyślić, w centralnej części kontynentu Rony. Jest to miejsce o tyle kluczowe geograficznie, politycznie, ale też ze względów fabularnych uniwersum Legendarnych, że podobnie, jak wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, tak tutaj, wszystkie kraje ciągną do Środka.
Kraina Środka jest miejscem dogodnym do zamieszkania i rozwoju pod względem geograficznym z uwagi na to, że obfituje w lasy, łąki i pola, otoczona jest górami od południa i południowego zachodu, morzem od północy, a gęstymi lasami z pozostałych stron. Płynące przez nią rzeki stanowią środek transportu dla barek od południa aż po północ. Ziemia obfituje w ciemną i czarną urodzajną glebę. Góry pełne są jaskiń i korytarzy, w których od wieków próbowano kopać i wydobywać różnego rodzaju minerały i kamienie szlachetne. Dobrobyt Krainy Środka jednak nie jest jedynym, co można tam spotkać. Ze względu na jej bogactwa naturalne i świetne położenie polityczne, kraina ta stanowi miejsce wiecznych sporów krajów ościennych, stąd będzie można dostrzec sporo ruin, zniszczonych domów, zwalonych dawno temu murów, dawnych pogorzelisk, miejsca uznawane za pola chwały i klęski, kurhany, groby i całe cmentarzyska wojowników przybyłych tu z całego świata. Jest to też miejsce tajemnic i nierozwiązanych zagadek z przeszłości, miejsce od którego nie będą stronić poszukiwacze przygód, odkrywcy, archeolodzy, badacze, a także osadnicy ciągnący za chlebem i możliwością rozpoczęcia nowego życia, z dala od dawnych niedoli i problemów.
Politycznie Środek należy od 6 wieków w całości do Królestwa Erellanu, stąd często te właśnie nazwy (Środek, Kraina Środka, Erellan, Królestwo Erellanu, Królestwo Środka) używa się zamiennie, a teren graniczny Krainy Środka będzie uznawany ze ten sam, co królestwa Erellanu, czyli: im większy Erellan, tym większa Kraina Środka i na odwrót, jak to nieraz bywało w przeszłości.
Według wierzeń Śródmian, czyli mieszkańców Krainy Środka, ta część Rony ma mieć szczególne znaczenie przy rozstrzyganiu się kluczowych zdarzeń w Ronie. Jest ku temu kilka przesłanek:
- To miejsce skupiało ludzi, którzy mieli jednoczyć się przeciwko tajemniczemu „Wrogowi”, po którym słuch zaginął już przed wiekami, a jeszcze na długo przed powstaniem Erellanu, czy zamieszkaniem tzw. Miasta bez Nazwy położonego w południowej części tej krainy.
- Środek jest miejscem przecinającym najważniejsze szlaki między ościennymi krajami Rony, z których najważniejsze, to: Szlak Wędrowny Nomadów wiodący z zachodu na wschód, Szlak Podniebny, będący najprostszą drogą Śródmian w Góry Podniebne i na odwrót, a w końcu Przesmyk Pustynny będący łącznikiem Rony Północnej z Południową zamieszkałą przez ludy barbarzyńskie i Dreaptów.
- Królestwo Erellanu faktycznie stanowi protektorat nad wszystkimi lub obecnie częścią królestw Rony, co sprawia, że wszystko co się dzieje w Erellanie ma wpływ na inne kraje i miasta w Starym Kontynencie.
- Stąd pochodził Dorromeron, prorok i najstarszy z ludzi, który przewidział dalsze losy Rończyków
- Jest to miejsce zamieszkania wielu znamienitych osobowości, jak królowie, bohaterowie, legendarni.