ALBAROWIE – NOMADZI Z PUSTKOWIA
Żyjący na pustyni Nomadzi, to kraina wędrowców, którym ciężko jest usiedzieć w jednym miejscu, wciąż poszukując lepszego miejsca do zamieszkania pośród pustkowi.
Jedną mając tylko stolicę żyją wokół niej oraz w cieniu Wyschniętych Gór. Nomadzi to lud zamknięty na obcych i bardzo interesowny. Spokojnie można powiedzieć, że nie zrobią niczego za darmo, bo sami niewiele mając wciąż szukają bogactw. Chętnie natomiast najmują się do walki na wojnach i w potyczkach. Są niezwykle wytrzymali i wprawieni do życia w ekstremalnych warunkach – stąd może ten ich twardy charakter, choć w handlu wydają się być wyjątkowo gadatliwi. Każdy podróżnik ma wstęp do Miasta Erellan, ale ponadto, Nomadzi będą stronić od Legendarnych i nie będą mile widziani w ich obozie, za to znaleźli sojuszników w postaci przybyszów z Niverdu – tam będą mogli znaleźć schronienie i pomoc.
Nomadzi uwielbiają Wynalazców i Barbarzyńców, z którymi często handlują, nie znoszą jednak Dzikich, te dobroduszne i nagie jaszczurki – jak ich nazywają. W końcu nomadzi są chciwi i silni niczym grzechotnik. Ich stroje przypominają barwą piasek, lub są czarne jak spalone drzewa. Pomimo swojej surowej natury to jedni z pierwszych sojuszników Środka. Może to właśnie ze względu na bliskie położenie ich krain mądrzy władcy i z resztą dawni Legendarni – Erellan i Elbrach zawarli długotrwały, choć czasem chwiejny sojusz.
KRÓTKA HISTORIA NOMADÓW
Ten wędrowny lud ma dość długą i niejasną historię. Od czasu, gdy odłączyli się od Dzikich Plemion na wschodzi Rony, podążyli na zachód, gdzie przez wiele lat wędrowali w poszukiwaniu miejsca dobrego do zamieszkania. Nie znajdując takiego stwierdzili, że tym co zadowala ich najbardziej jest wędrówka, a kraina, w której wówczas się znajdowali była ogromnym połaciem pustkowi. Obrali więc sobie całą tę krainę za swoją stolicę, którą nazwali po prostu Pustkowiem, co w ich języku brzmi; Albariya, a swoim władcą uczynili Alnemana – pierwszego z dynastii brutalnych i bezlitosnych władców pustyni.
Ród ten rządził przez czas wystarczająco długi, by zdawało się, że Nomadzi żyją tam od zawsze, a w swoim stylu życia od Barbarzyńców odróżniało ich tylko zamiłowanie do handlu. Od czasu do czasu wymieniali się towarami z Wynalazcami z Przylądka, rzadziej z Oświeconymi z Gór, tworząc w ten sposób wschodni szlak handlowy biegnący od gór podniebnych, aż po skrajne południe Rony omijając ziemie Barbarzyńców.
W tym czasie wielokrotnie napadali i grabili Krainę Środka będąc wrogiem numer jeden tego zaledwie rozpoczynającego swe zycie kraju. Dopiero kiedy przybył tak zwany Demon z Pustyni: Shaytan min Alsahra, którego Śródmianie znają pod imieniem Elbrach, zakończył on władzę dynastii Alnemanów i wraz ze swoimi wyznawcami wprowadził w surowej krainie Nomadów ład i porządek, zakończył terror i brutalne egzekucje. Do dziś Nomadzi czczą Shaytana pod postacią skorpiona jako swojego boskiego opiekuna.
Jak to jednak bywa wśród chaotycznych ludów Nomadzi szybko rozproszyli się po śmierci swojego Króla. Teraz, gdy Rona stoi u progu wojny, będą doszukiwali się nowej władzy i nowego króla w postaci cesarza Niverdu. Nie gardzą oni Erellanem, ale widzieliby na jego tronie władcę silnego i bezlitosnego, jak ich dawni królowie.
DANE TECHNICZNE
kraj: Wielka Albaryia
stolica: Kenethet
herb: czarny grzechotnik na żółtym tle
kolor: żółty, piaskowy, czarny, beżowy, brązowy, szary
wróg rasowy: Dzikie Plemiona z Van Yotl
położenie: Pustkowie
jak sie przygotować?
Szukaj rzeczy w kolorze żółtym, o orientalnym charakterze, turbanów, szerokich spodni, arafatki i sakiewki na pieniądze nadadzą ci wygląd przemierzającego pustynię sprytnego członka karawany. Pamiętaj, że kolor żółty nie jest jedyną barwą Nomadów i nie musi dominować w twoim stroju. Możesz wykorzystać barwy: pustynną, piaszczystą, brązy i czerń. Unikaj elementów współczesnych, takich jak jeansy jaskrawe plecaki, T-shirty
MAŁA PODPOWIEDŹ:
Bardzo łatwo jest wyposażyć się w bardzo tanie elementy takie jak: stare skórzane lub plecione paski, wisiorki, branzoletki czy pierścienie, zwłaszcza metalowe, drewniane, czy pozłacane. Podobno dobre nakrycie głowy, to połowa sukcesu, zadbaj o coś interesującego jak, kaptur, kapelusz, czy chusta. Drugą połową sukcesu są buty. Jeśli nie chcesz inwestować specjalnie w skórzane cudeńka, pomyśl o szmacianych espadrylach, które kupisz za 10 lub 20 zł w każdym hipermarkecie. Warto jest też poszukać obuwia w szmateksach, zwłaszcza jeśli Twój rozmiar stopy nie przekracza 42. Często zdarza nam się zapominać o własnych włosach – cokolwiek zrobisz z nimi nietypowego, zawsze odniesie to pozytywny skutek, a Twoja postać stanie się ciekawsza. Nie zapomnij też o malunkach na twarzy, szyi, czy rękach – będzie to pasowało do przedstawicieli niemal każdej z krain.
OCZYWIŚCIE:
Nie musisz być cały / cała zielony/żółty/czerwony itd. bo to będzie wyglądać co najmniej dziwnie. Śmiało wplataj w swój strój kolory neutralne lub mniej nasycone jak: biel i czerń – wiadomo, dalej: brąz, popiele, beże, grafit, złoto, serbro, ornamenty, motywy roślinne, koronki, hafty, przedmioty czy biżuterie metalowe, drewniane, czy miedziane.
ABSOLUTNIE NIE!
Nie jesteśmy reko-faszystami, ale jakieś warunki być muszą, choćby podstawowe. Absolutnie nie wkładaj na siebie elementów rażąco współczesnych. Na naszej grze staramy się bardzo mocno wyeliminować takie części strojów jak (idąc od góry): czapki z daszkiem, fullcapy, okulary przeciwsłoneczne, T-shirty, bluzy z kapturem, elementy z logo producenta, wszelkie współczesne napisy, współczesne kurtki z zamkiem błyskawicznym, jeansy, wzory w moro czy inne współczesne, plecaki, zwłaszcza jaskrawe (zdecydowanie lepiej zastąpić je choćby zwykłą lnianą torbą przewleczoną na lewą stronę, jeśli ma jakieś napisy). Unikamy też współczesnych i rzucających się w oczy butów, takich jak: adidasy czy trampki. Nie bierzemy też ze sobą żadnych narzędzi, typu: młotki, nożyczki, igły, a już absolutnie noże czy siekierki.