Jakiej wiedzy szukasz, Podróżniku?
< Wszystkie wpisy
Drukuj

Rasa Zwierzokształtnych

 

Rasa Zwierzokształtnych — jest to rasa wtórna do oryginalnych ras Siedmioświata i wywodzi się z rasy ludzkiej. W czasach króla Erellana, a więc około V–IV wieku bieżącej ery często dochodziło do wojen między Śródmianami, a Albarami. Podczas jednej z nich pustynny czarownik o imieniu Fawda rzucił na erellańskich czarodziejów potężne i chaotyczne zaklęcie, które zmieniło ich wszystkich w istoty przypominające po części zwierzęta. Mimo zwycięskiej wojny z Albarami, czarodzieje nie umieli odnaleźć się w nowej rzeczywistości, dlatego postanowili odejść na wschód, do gęstych lasów Van Yotl. Tam znaleźli schronienie, a nawet stali się podmiotami kultu dla Yotlan. Pożenili się, a ich potomkowie przekazywali sobie zwierzęce geny z pokolenia na pokolenie w mniejszym lub większym stopniu. Dziś rasa Zwierzokształtnych jest dość rzadka, ale w dalszym ciągu jej przedstawiciele darzeni są najwyższym szacunkiem wśród Dzikich Plemion Van Yotl.

Tradycja Yotlan mówi, że zarządcą ich stolicy Pakkan a zarazem wodzem wszystkich plemion musi być jaszczuro- lub jak mówią oni sami smokokształtny, bo przed wiekami właśnie tak objawił się Plemionom anioł Stworzyciela w postaci uskrzydlonego smoka.

Oprócz jaszczurokształtnych, można wśród tej rasy spotkać także osoby o cechach: niedźwiedzia, jelenia, jaguara, węża, żółwia, papugi, kondora, małpy, myszy, nietoperza, byka, konia.

Cechy Zwierzokształtnych będą się różnić od stopnia ich pokrewieństwa z czarodziejem sprzed pokoleń. Dziś może to być niemal całkowite podobieństwo z zachowaniem tylko antropomorficznego kształtu i oczywiście ludzkiego rozumu, ale mogą to też być cechy szczątkowe, jak: ogon, szpiczaste duże uszy, zwierzęcy nos, pazury, szpony, pióra, kocie oczy, zalążki skrzydeł, łuski. Wraz z tymi cechami iść będą zwierzęce umiejętności i wyostrzone zmysły, jakimi nie mogą cieszyć się pozostali Yotlanie.