-
Ludzie
-
-
-
- Chorus (Chor-Ris)
- Czarnoksiężnik Aure–Lis
- Dynastia Erisów
- Dyplomata Tsu–Ari
- Elena-Vela-Ris
- Eller-Ris
- Ganadia-Ris
- Gar–Gonn
- Harmonia (Harmona-Ris)
- Książę Erik-Vale-Ris
- Książę Tyr–Ros
- Lea–Kritos
- Niverdczycy
- Rodzina Yros
- Tal–Darim
- Tes–Tykles
- Zari
- Pokaż pozostałe artykuły ( 2 ) Schowaj treść
-
- Adanel
- Andora
- Arhaira "Cień Lasu"
- Bergrim
- Bermilion "Biały Prorok"
- Czarnoksiężnik Aure–Lis
- Duncan Zollis
- Dyplomata Tsu–Ari
- Einar Arrowhead "Ćma"
- Gar–Gonn
- H'azzan "Tarcza Królestwa"
- Jazon Bękart
- Jazon Zollis
- Khajala
- Kiyan "Łazik"
- Książę Tyr–Ros
- Lea–Kritos
- Lisica Emeria
- Maykar "Zwycięzca"
- Mel Arieta–Draft
- Rey Drakonis
- Sir Gawain
- Tal–Darim
- Tes–Tykles
- Zari
- Pokaż pozostałe artykuły ( 10 ) Schowaj treść
-
-
Miejsca
-
-
- "Smocze Królestwo"
- Erellan (Śródgrodzie)
- Górdom
- Gród Pielgrzymów
- Legendarni
- Leśny Gród
- Marcinowy Kocioł
- Miasto bez Nazwy
- Morze Północne
- Nowy Port
- Ołtarz Starożytnych
- Pański Portal
- Płaskogród
- Rada Starszych Śródgrodzia
- Samotnia Arty (Moldovarta)
- Śródmorze
- Świątynia Drakonisów
- Pokaż pozostałe artykuły ( 2 ) Schowaj treść
-
-
-
Przedmioty
-
Bestiariusz
-
Wydarzenia
Rasa Zwierzokształtnych
Rasa Zwierzokształtnych — jest to rasa wtórna do oryginalnych ras Siedmioświata i wywodzi się z rasy ludzkiej. W czasach króla Erellana, a więc około V–IV wieku bieżącej ery często dochodziło do wojen między Śródmianami, a Albarami. Podczas jednej z nich pustynny czarownik o imieniu Fawda rzucił na erellańskich czarodziejów potężne i chaotyczne zaklęcie, które zmieniło ich wszystkich w istoty przypominające po części zwierzęta. Mimo zwycięskiej wojny z Albarami, czarodzieje nie umieli odnaleźć się w nowej rzeczywistości, dlatego postanowili odejść na wschód, do gęstych lasów Van Yotl. Tam znaleźli schronienie, a nawet stali się podmiotami kultu dla Yotlan. Pożenili się, a ich potomkowie przekazywali sobie zwierzęce geny z pokolenia na pokolenie w mniejszym lub większym stopniu. Dziś rasa Zwierzokształtnych jest dość rzadka, ale w dalszym ciągu jej przedstawiciele darzeni są najwyższym szacunkiem wśród Dzikich Plemion Van Yotl.
Tradycja Yotlan mówi, że zarządcą ich stolicy – Pakkan – a zarazem wodzem wszystkich plemion musi być jaszczuro- lub jak mówią oni sami smokokształtny, bo przed wiekami właśnie tak objawił się Plemionom anioł Stworzyciela – w postaci uskrzydlonego smoka.
Oprócz jaszczurokształtnych, można wśród tej rasy spotkać także osoby o cechach: niedźwiedzia, jelenia, jaguara, węża, żółwia, papugi, kondora, małpy, myszy, nietoperza, byka, konia.
Cechy Zwierzokształtnych będą się różnić od stopnia ich pokrewieństwa z czarodziejem sprzed pokoleń. Dziś może to być niemal całkowite podobieństwo z zachowaniem tylko antropomorficznego kształtu i oczywiście ludzkiego rozumu, ale mogą to też być cechy szczątkowe, jak: ogon, szpiczaste duże uszy, zwierzęcy nos, pazury, szpony, pióra, kocie oczy, zalążki skrzydeł, łuski. Wraz z tymi cechami iść będą zwierzęce umiejętności i wyostrzone zmysły, jakimi nie mogą cieszyć się pozostali Yotlanie.