OGT EVENTS GRA TERENOWA

WYNALAZCY

OGT EVENTS – WYNALAZCY

 

Kraina, choć nad wodą, z “portową” stolicą, to ogniem i stalą płynąca, skupisko brudnych i zapracowanych ludzi, którzy za nic mają przyrodę i świeże powietrze, za to kochają wodę i przemysł.

kim są wynalazcy

 

Zagłębiają się w swoich wynalazkach i maszynach całymi godzinami tworząc i zarabiając. Handel to ich chleb powszedni – nie jest wynalazcą, kto nie umie się targować. Będąc tam warto też pilnować swojej sakwy, bo w kraju czczącym pieniądz znajdzie się wielu takich, co zamiast pracy wolą kradzież. Jedno jest pewne – tutaj nikt nie próżnuje, a kasa musi się zgadzać. Choć rzemieślnicy i łotrzycy, to u Wynalazców codzienność, to nie brakuje im też wojowników, przyodzianych w zmyślne zbroje i dziwną, niekiedy mechaniczną broń, którzy pilnują skarbców i okazjonalnie napadają na małe wioski w poszukiwaniu świecidełek. Każdy podróżnik ma wstęp do Miasta Erellan, ale ponadto, Wynalazcy będą stronić od Legendarnych i nie będą mile widziani w ich obozie, za to znaleźli sojuszników w postaci przybyszów z Niverdu – tam będą mogli znaleźć schronienie i pomoc.

COŚ WIĘCEJ O WYNALAZCACH?

Z pewnością niełatwo tam znaleźć czarodzieja, czy uzdrowiciela, bo choć czasem są potrzebni, to nie cieszą się tu uznaniem. Wynalazcy bowiem boją się tego, czego nie rozumieją, a magii, jak twierdzą – nie da się zrozumieć – więc ją odrzucają. Stąd też zawzięta nienawiść i pogarda wobec Mistyków. Ich wymysły Wynalazcy traktują niczym wizje bezdomnego pijaka. Miejsce wynalazców zazwyczaj jest w mieście lub w kryjówkach, gdzie gromadzą swoje skarby, lub budują coś nowego. Można ich spotkać, jak podróżują z towarami na sprzedaż lub z mapą w ręce jak bawią się w poszukiwaczy skarbów lub archeologów.

KRÓTKA HISTORIA WYNALAZCÓW

 

Ciężko jest mówić o początku tego rodu, biorąc pod uwagę fakt, że ci tak zwani wynalazcy nigdy nie przywiązywali wagi do pochodzenia, rodowodu, a nie mieli też nic przeciwko mieszaniu się. Po wielkiej wędrówce ludów kończącej Pierwszą Erę w dziejach Rony garstka ludzi, tych najbardziej ciekawskich, niespokojnych duchem i pomysłowych powędrowała na południowy wschód, do tak zwanego Przylądka, do miejsca gdzie podobno widziano wielkie łodzie i okręty pływające w oddali. Tam założyli swoją osadę i w bardzo niedługim czasie okazało się, że będą to miejsce musieli dzielić z gośćmi z pobliskich wysp, a nawet dalszych krajów. Przylądek bowiem był miejscem od dłuższego już czasu znajdującym się przy morskim szlaku handlowym i niejednokrotnie stanowił miejsce odpoczynku i wymiany towarów dla kupców i rzemieślników ze wschodniej części świata.

Prawowici mieszkańcy Przylądka, czyli ci pochodzący z samej Rony szybko zmieszali się z morskimi gośćmi i założyli w tamtym miejscu miasto portowe, a że dzielenie doświadczeń z innymi kulturami sprzyja rozwojowi nauk i technologii, tak samo było u Wynalazców. Prawdopodobnie dlatego też tak zostali nazwani przez innych Rończyków, którzy postrzegali ich jako handlarzy, pomysłowych dziwaków, niesłownych podróżników czy odartych z kultury rabusiów. Ale to oni właśnie wynaleźli w dawnych czasach kusze zwykłe, później seryjne, napęd parowy, czółenko szybkobieżne czy nawet ruchome czcionki.

Miasto portowe spowite dymem, mgłą i parą zaczęło stopniowo zmieniać swą stalową naturę wraz ze wzrostem sławy pierwszego z Legendarnych, Arty z Przylądka, który to zaniósł magię Wynalazcom i w przedziwny sposób połączył ją z rzemiosłem i tak zaczęły powstawać magiczne przedmioty zwane artefaktami. Od zawsze już wiadomo, że najlepsi rzemieślnicy i wytwórcy artefaktów pochodzą właśnie z Przylądka – Arta, Neles, Werion, a teraz jego córka Weria – to legendarne imiona, należące do przesławnych postaci.

Żołnierze z Przylądka stosunkowo często najeżdżali Krainę Środka na początku drugiej ery ze względu na dobrodziejstwo złóż i innych surowców. Zmieniło się to dopiero właśnie za czasów pierwszych bohaterów czyli Arty, a potem króla Erellana. Przez całe wieki sławni kusznicy z Przylądka najmowani byli do służby w Erellanie. Jednak, przybycie do Rony oddziałów z Niverdu przypomniało Wynalazcom ich pierwotne cele – rozwój, bogactwo i technologię. Uświadomili sobie, że lata sojuszu z Erellanem nie przyczyniły się do ich rozwoju, dlatego teraz upatrywać go będą wśród nowych sojuszników z Niverdu.

NASI UCZETSNICY JAKO WYNALAZCY

DANE TECHNICZNE 

ulubione profesje: rzemieślnicy i łotrzycy
herb: ośmiornica
kolor: pomarańczowy, czarny, beżowy
charakter: chaotyczny neutralny
wróg krainy: Mistycy
położenie: Przylądek

jak się przygotować

Szukaj rzeczy pomarańczowych, do stroju dodaj kapelusz, kamizelkę skórzane torby i pasy, moze okrągłe okulary zbudujecie tak wizerunek wioski dążącej do rozwoju, nowoczesnej.

MAŁA PODPOWIEDŹ:

Bardzo łatwo jest wyposażyć się w bardzo tanie elementy takie jak: stare skórzane lub plecione paski, wisiorki, branzoletki czy pierścienie, zwłaszcza metalowe, drewniane, czy pozłacane. Podobno dobre nakrycie głowy, to połowa sukcesu, zadbaj o coś interesującego jak, kaptur, kapelusz, czy chusta. Drugą połową sukcesu są buty. Jeśli nie chcesz inwestować specjalnie w skórzane cudeńka, pomyśl o szmacianych espadrylach, które kupisz za 10 lub 20 zł w każdym hipermarkecie. Warto jest też poszukać obuwia w szmateksach, zwłaszcza jeśli Twój rozmiar stopy nie przekracza 42. Często zdarza nam się zapominać o własnych włosach – cokolwiek zrobisz z nimi nietypowego, zawsze odniesie to pozytywny skutek, a Twoja postać stanie się ciekawsza. Nie zapomnij też o malunkach na twarzy, szyi, czy rękach – będzie to pasowało do przedstawicieli niemal każdej z krain.

OCZYWIŚCIE:

Nie musisz być cały / cała zielony/żółty/czerwony itd. bo to będzie wyglądać co najmniej dziwnie. Śmiało wplataj w swój strój kolory neutralne lub mniej nasycone jak: biel i czerń – wiadomo, dalej: brąz, popiele, beże, grafit, złoto, serbro, ornamenty, motywy roślinne, koronki, hafty, przedmioty czy biżuterie metalowe, drewniane, czy miedziane.

ABSOLUTNIE NIE!

Nie jesteśmy reko-faszystami, ale jakieś warunki być muszą, choćby podstawowe. Absolutnie nie wkładaj na siebie elementów rażąco współczesnych. Na naszej grze staramy się bardzo mocno wyeliminować takie części strojów jak (idąc od góry): czapki z daszkiem, fullcapy, okulary przeciwsłoneczne, T-shirty, bluzy z kapturem, elementy z logo producenta, wszelkie współczesne napisy, współczesne kurtki z zamkiem błyskawicznym, jeansy, wzory w moro czy inne współczesne, plecaki, zwłaszcza jaskrawe (zdecydowanie lepiej zastąpić je choćby zwykłą lnianą torbą przewleczoną na lewą stronę, jeśli ma jakieś napisy). Unikamy też współczesnych i rzucających się w oczy butów, takich jak: adidasy czy trampki. Nie bierzemy też ze sobą żadnych narzędzi, typu: młotki, nożyczki, igły, a już absolutnie noże czy siekierki.

inne przykładowe wyglądy WYNALAZCÓW

Zobacz te obrazki, może któryś z nich zainspiruje Cię do stworzenia wspaniałego stroju. Podobają Ci się te klimaty? Dołącz do Wynalazców i zostań jednym z nowych Legendarnych. Źródło poniższych grafik: www.pinterest.com

zostań wynalazcą! zapisz się już teraz