Oświeceni
Nie może być Oświeconym ten, kto nie panuje nad swymi emocjami. Ci niezwykli ludzie to ostoje spokoju, giganci mądrości i strażnicy wiedzy. Zajmują najmniejszy skrawek ziemi spośród wszystkich krain.
Jednak ten skrawek zapewnia widok lepszy niż jakiekolwiek inne miejsce w świecie – to panorama wszystkich krain. Żyjąc w odosobnieniu spędzają cały swój czas na doskonaleniu umiejętności uzdrowicielskich i rzemieślniczych. Jeśli istnieje naród, który byłby w stanie wskrzesić wszystkich swych mieszkańców, to właśnie Oświeceni. Dumna nazwa mogłoby się wydawać stoi w sprzeczności z ich cichym i przyjaznym charakterem. Chętnie bowiem ugoszczą wszystkich potrzebujących pomocy i przybyszów, z wyjątkiem tylko Wygnańców – tych, którzy ongiś zdradzili swoich współbraci i zostali przeklęci – przysięga złożona wieki temu nie pozwala im na przyjaźń. Każdy podróżnik ma wstęp do Miasta Erellan, ale ponadto, Oświeceni będą stronić od Niverdu i nie będą mile widziani w ich obozie, za to znaleźli sojuszników w postaci Oddziału Legendarnych – tam będą mogli znaleźć schronienie i pomoc.
Swoich tajemnic strzegą jednak bez zachwiania, a ich wojownicy mogą poszczycić się surową formacją i godną podziwu samodyscypliną. Pierwszorzędne wyroby to te od Oświeconych. W swych starożytnych księgach spisane mają receptury i przepisy na produkty najwyższej jakości – czy to odzienie, czy opancerzenie, czy broń, czy przedmioty codziennego użytku. Wśród oświeconych spotkać można tzw. skrzydlatych inaczej zwanych aniołami – czyli ludzi, którzy urodzili się ze skrzydłami, którzy zajmują najwyższe stanowiska wśród Oświeconych i są też największą ich siłą obronną. Coraz rzadziej jednak są widywani nawet przez samych mieszkańców tej pięknej i górzystej krainy.
KRÓTKA HISTORIA OSWIECONYCH
Oświeceni lub Podniebni, bo tak nazywani są mieszkańcy Gór Podniebnych. Ci zawsze pokojowo nastawieni górale od wieków już zamieszkują szczyty i wyżyny północnej Rony. Jest to lud starożytny i bardzo szlachetny. W swojej kulturze, jako jedni z nielicznych zachowali cząstki starożytnej religii, tradycji i nauki, a jako jedyni wierzą w pierwotny pokój, który panował na początku Pierwszej Ery.
Oświeceni – tak mówią o nich ludzie z nizin nie tylko ze względu na ich ciemniejszą karnację spowodowaną narażeniem na większe światło słońca w górach, ale też z powodu ich pradawnej mądrości, oni właśnie są spadkobieracmi pierwotnej magii i jako jedyni zachowali ją w niemal niezmienionej odsłonie. Wiedzą, że magia Rończyków ma wypływać z woli i być ukierunkowana na szerzenie pokoju i pomocy, tylko wtedy jest prawdziwie skuteczna.
W swojej historii wielokrotnie stawali do walki, jednakże zawsze w roli obrońcy, nigdy jako najeźdźca i faktycznie tylko Podniebni nigdy nie podnieśli swej ręki na Erellan. Jednymi z pierwszych znanych Oświeconych byli: Gitab oraz Welert syn Welerta, pierwszego władcy Podniebnych. To oni wspierani przez Legendarnego Artę przyczynili się do zwycięstwa nad Wygnańcami na początku ery drugiej, kiedy to doszło do rozłamu pomiędzy tymi dwoma rodami magicznymi w czasie Wielkiej Wędrówki Ludów. W późniejszych latach do świetności Kraju Podniebnych przyczynil się Anchandrel, czyli inaczej mówiąc: Anielski Chandi – jeden z pierwszych, któremu wyrosły skrzydła, a jego liczne przygody mogłyby zapełnić całą grubą księgę. W późniejszym okresie Oświeconymi władała Chandia, córka Anchandrela, a potem jej syn. W każdym razie Oświeceni oprócz samego Stworzyciela boską cześć oddają największemu bohaterowi – Anielskiemu Chandiemu, który jest patronem radości, piękna, waleczności, odwagi, dobrej zabawy i poczucia humoru.
DANE TECHNICZNE
kraj: Pahadan Ukalo
stolica: Sikara
herb: żuraw
kolor: błękitny, biały, popielaty, czarny
wróg rasowy: Wygnańcy
położenie: Góry Podniebne
JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ?
Szukajcie błękitnych jasnoniebieskich ubrań, szerokich spodni, szali, materiałowych pasów, ozdobcie się piórami i weźcie parę pergaminów.
Widać po was że jesteście wioską ludzi mądrych i zrównoważonych
MAŁA PODPOWIEDŹ:
Bardzo łatwo jest wyposażyć się w bardzo tanie elementy takie jak: stare skórzane lub plecione paski, wisiorki, branzoletki czy pierścienie, zwłaszcza metalowe, drewniane, czy pozłacane. Podobno dobre nakrycie głowy, to połowa sukcesu, zadbaj o coś interesującego jak, kaptur, kapelusz, czy chusta. Drugą połową sukcesu są buty. Jeśli nie chcesz inwestować specjalnie w skórzane cudeńka, pomyśl o szmacianych espadrylach, które kupisz za 10 lub 20 zł w każdym hipermarkecie. Warto jest też poszukać obuwia w szmateksach, zwłaszcza jeśli Twój rozmiar stopy nie przekracza 42. Często zdarza nam się zapominać o własnych włosach – cokolwiek zrobisz z nimi nietypowego, zawsze odniesie to pozytywny skutek, a Twoja postać stanie się ciekawsza. Nie zapomnij też o malunkach na twarzy, szyi, czy rękach – będzie to pasowało do przedstawicieli niemal każdej z krain.
OCZYWIŚCIE:
Nie musisz być cały / cała zielony/żółty/czerwony itd. bo to będzie wyglądać co najmniej dziwnie. Śmiało wplataj w swój strój kolory neutralne lub mniej nasycone jak: biel i czerń – wiadomo, dalej: brąz, popiele, beże, grafit, złoto, serbro, ornamenty, motywy roślinne, koronki, hafty, przedmioty czy biżuterie metalowe, drewniane, czy miedziane.
ABSOLUTNIE NIE!
Nie jesteśmy reko-faszystami, ale jakieś warunki być muszą, choćby podstawowe. Absolutnie nie wkładaj na siebie elementów rażąco współczesnych. Na naszej grze staramy się bardzo mocno wyeliminować takie części strojów jak (idąc od góry): czapki z daszkiem, fullcapy, okulary przeciwsłoneczne, T-shirty, bluzy z kapturem, elementy z logo producenta, wszelkie współczesne napisy, współczesne kurtki z zamkiem błyskawicznym, jeansy, wzory w moro czy inne współczesne, plecaki, zwłaszcza jaskrawe (zdecydowanie lepiej zastąpić je choćby zwykłą lnianą torbą przewleczoną na lewą stronę, jeśli ma jakieś napisy). Unikamy też współczesnych i rzucających się w oczy butów, takich jak: adidasy czy trampki. Nie bierzemy też ze sobą żadnych narzędzi, typu: młotki, nożyczki, igły, a już absolutnie noże czy siekierki.