Jakiej wiedzy szukasz, Podróżniku?
< Wszystkie wpisy
Drukuj

Obecna Sytuacja Fabularna

Obecna Sytuacja Fabularna

Erellan

W Krainie Środka znajduje się kraj ze stolicą o tej samej nazwie Erellan. Do niedawna był najbogatszym i najbardziej wpływowym krajem w całej Ronie. Jeszcze parę lat przed obecną historią, wszystkie inne kraje były podległe lub przynajmniej w sojuszu z Erellanem, czyniąc z niego swoisty kalejdoskop kulturowy. Mimo zdarzających się wojen i różnych klęsk w praktycznie każdym pokoleniu, ludzie nie przestawali napływać do Erellanu, rozbudowywać się i odnawiać wciąż niszczone nieszczęściami miasto. Oprócz osiedlonych przedstawicieli krain w Erellanie, zaczął już powstawać osobny naród, który jako swoje miejsce pochodzenia określa właśnie Krainę Środka, bo w końcu to już co najmniej kilka pokoleń. Tacy ludzie będą charakteryzować się głęboką otwartością na innych i na nowinki z zewnątrz, gościnnością, prostym ubiorem spowodowanym stopniowym odchodzeniem od ekscentryzmu co poniektórych krain. Ciekawe, że chociaż czarodziejów w Erellanie jest bardzo niewielu, to jego mieszkańcy są tak obyci z magią i różnościami, że praktycznie nie da się ich niczym zaskoczyć.

Podłoże obecnej sytuacji

Sytuacja polityczna gwałtownie zmieniła się przez trzy kolejno następujące wydarzenia w przeciągu zaledwie kilku lat. Mądrości ludowe głoszą, że „…gdy trzy nieszczęścia naraz spadną na Środek Świata, ów świat się skończy…” i choć nie wiadomo skąd ta mądrość w ogóle się bierze, to ludzie na ulicach coraz częściej wspominać będą o nadchodzącym końcu świata.

Już od paru lat dało się słyszeć donosy zwiadowców o obcych ze Wschodu, ale po raz pierwszy mieliśmy z nimi styczność dwa lata temu, gdy ich oddział dotarł ze wschodnich wybrzeży Rony, przez południowo–wschodnie surowe ziemie Wygnańców, a potem Barbarzyńców, aż na skraj Krainy Środka. Wtedy jeszcze spodziewali się, że zdołają z łatwością zająć odbudowujące się dopiero miasto, ale szybko się przeliczyli, za sprawą Oddziału Legendarnych, który udowodnił, że choć brakło murów, to duch w narodzie nie zginął. Od tamtej pory obcy ze Wschodu byli zmuszeni wycofać się i zmienić podejście. Podjęli trud negocjacji z niektórymi krainami Rony, częściowo również się z nimi asymilując tak, że do chwili obecnej zyskali sobie przychylność czterech z nich: Barvatów lgnących zawsze tam, gdzie szykuje się wojna, Dreaptów, Wyspiarzy i Nomadów, jako część umowy handlowej. A to była zapowiedź trzeciej katastrofy naszych czasów… Oddziały zwiadowców od trzech lat infiltrują Erellan, ale już wkrótce, już zaraz ma przybyć on sam wielki cesarz, wraz ze swoją świtą, by osobiście doglądać postępów na wojnie. Czas negocjacji właśnie się zakończył, bo tuż po śmierci króla Jazona, jego młodszy brat  książę Duncan wypowiedział wojnę Niverdczykom zamieszkującym Ronę. Pojawia się tylko pytanie, czy liczni zwiadowcy Niverdu będą tak skorzy niszczyć ziemię, w której od paru lat mieszkają? Tutaj doświadczyli czegoś, czego nie widzieli w swojej ojczyźnie  różnorodność, siłę współpracy i niemal nieograniczone możliwości rozwoju, ale też magię, jakiej Niverd wcześniej nie znał. Nie ma jednak wątpliwości co do celów Eller–Risa i jego gwardii.

Świat dzieli się na dwie grupy: tych, którzy chcą ocalić Królestwo Erellanu i jego idee, oraz tych wprowadzających „nowy porządek” polegający na dyscyplinie i posłuszeństwie jedynemu prawowiernemu władcy, Eller–Risowi.

Co wydarzy się na grze Legendarni IV: Ostatni Kryształ

Na kilka tygodni przed dniem obecnym wyruszyła do Van Yotl tajna wyprawa zorganizowana przez Oddział Legendarnych, która miała dotrzeć do świątyni Tarakotl, by wskrzesić odtworzony w Śródgrodziu Kryształ Życia  jeden z tych pięciu wspaniałych kryształów. Pojawienie się kryształu w Erellanie miało wyrównać szanse, a przynajmniej odwlec w czasie zbliżające się nieuchronnie oblężenie z rozkazu cesarza Niverdu.

Magowie powracają z wyprawy. Już wkrótce mają na powrót przekroczyć granicę Erellanu i będą usiłowali przejść przez tereny znajdujące się w posiadaniu Niverdczyków, którzy teraz kontrolowali granicę Erellanu.

W obozie Niverdu panuje wzmożona mobilizacja z powodu informacji o mającym pojawić się lada moment cesarzu ze swoją świtą. Widocznie wiadomość o powracającej wyprawie z kryształem zmieniła plany cesarza, który postanowił przejąć go, oraz drugi kryształ będący w posiadaniu Legendarnych, zanim przystąpi do oblężenia. Oddziały niverdzkie zaczynają więc polowanie na członków ekspedycji i osłaniających ich Legendarnych.

Co do samych Legendarnych, to nie mogą pozostawać bezczynni w obliczu powracających z wyprawy magów. Będą musieli zorganizować im bezpieczne przejście przez linię wroga. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie nowi osadnicy przybyli do Erellanu z ościennych krajów, by wesprzeć obrońców. Będą to osadnicy spośród: Nobilitów, Suminów, Dzikich Plemion i Oświeconych, natomiast oddziały niverdzkie wesprą: Dreapci, Wyspiarze, Albarowie i Barvaci.