-
Ludzie
-
-
-
- Chorus (Chor-Ris)
- Czarnoksiężnik Aure–Lis
- Dynastia Erisów
- Dyplomata Tsu–Ari
- Elena-Vela-Ris
- Eller-Ris
- Ganadia-Ris
- Gar–Gonn
- Harmonia (Harmona-Ris)
- Książę Erik-Vale-Ris
- Książę Tyr–Ros
- Lea–Kritos
- Niverdczycy
- Rodzina Yros
- Tal–Darim
- Tes–Tykles
- Zari
- Pokaż pozostałe artykuły ( 2 ) Schowaj treść
-
- Adanel
- Andora
- Arhaira "Cień Lasu"
- Bergrim
- Bermilion "Biały Prorok"
- Czarnoksiężnik Aure–Lis
- Duncan Zollis
- Dyplomata Tsu–Ari
- Einar Arrowhead "Ćma"
- Gar–Gonn
- H'azzan "Tarcza Królestwa"
- Jazon Bękart
- Jazon Zollis
- Khajala
- Kiyan "Łazik"
- Książę Tyr–Ros
- Lea–Kritos
- Lisica Emeria
- Maykar "Zwycięzca"
- Mel Arieta–Draft
- Rey Drakonis
- Sir Gawain
- Tal–Darim
- Tes–Tykles
- Zari
- Pokaż pozostałe artykuły ( 10 ) Schowaj treść
-
-
Miejsca
-
-
- "Smocze Królestwo"
- Erellan (Śródgrodzie)
- Górdom
- Gród Pielgrzymów
- Legendarni
- Leśny Gród
- Marcinowy Kocioł
- Miasto bez Nazwy
- Morze Północne
- Nowy Port
- Ołtarz Starożytnych
- Pański Portal
- Płaskogród
- Rada Starszych Śródgrodzia
- Samotnia Arty (Moldovarta)
- Śródmorze
- Świątynia Drakonisów
- Pokaż pozostałe artykuły ( 2 ) Schowaj treść
-
-
-
Przedmioty
-
Bestiariusz
-
Wydarzenia
Rasa Ludzi Środka
Ludzie Środka — osobna rasa Ludzi, choć tak podobna do zwykłych Ludzi (zamieszkujących Ziemię, czyli Sferę Żelazną). Mimo że fizjologicznie nie różnią się niczym od innych Ludzi, to przejawiają cechy wszystkich innych ras począwszy od wysokich ambicji Magnaterran, przez upartość Barvatów, aż po dzikość Zwierzokształtnych. Ludzie Środka zamieszkują Ronę. Są to przede wszystkim Erellańczycy, Albarowie, Suminici, Śródmianie i Dzikie Plemiona, z tą różnicą, że Albarowie odznaczają się w sporej mierze odpornością na trucizny i trudy pustyni, a wśród Dzikich Plemion żyje rasa Zwierzokształtnych, o których będzie wspomniane w osobnym artykule.
Ludzie w pierwotnym zamyśle Stworzyciela powstali jako jedna rasa zdolna do wszelkiego rodzaju czynów, długowieczna, magiczna, uduchowiona, silna i pewna siebie. Natomiast poprzez niegodziwe czyny Egos, Ludzie rozszczepili się i rozeszli do różnych Sfer. Wtedy ich natura podzieliła się. Stąd nie ma już Pierwszych Ludzi, takich, jakimi uczynił ich Stworzyciel. Jednakże podczas ostatniej ery i dziejów Dorromerona, Ludzie na powrót zaczęli schodzić się w Środku i z czasem mieszać ze sobą. To właśnie ci mieszańcy stanowią podwalinę pod obecną rasę Ludzi Środka, w których na powrót zaczęła płynąć krew innych ras, a Ludzie, mimo że już nie długowieczni i oświeceni, to wszechstronni i pragnący powrócić do tego dawnego stanu pierwotnego szczęścia.
W teorii większość krain Rony zamieszkują Ludzie, mimo, że jest to ziemia, w której mieszają się rasy z różnych sfer i jest to jedyne takie miejsce w całym Sześcioświecie, gdzie będzie można spotkać, i to w zdecydowanej większości, mieszańców czyli Ludzi Środka. Takie mieszanie się ras z pewnością było zamysłem Stworzyciela, bo dzięki temu jego dzieci wzrastają, a nie karleją. Do ciekawych przypadków takiego mieszania się należy między innymi król Erellanu – Septiel, którego ojciec był Magnaterranem (Sfera Wyższa), a matka wybranką Messadela, czyli uskrzydloną podniebną z Pahadan Ukalo. Septiel stał się istotą żyjącą ponadprzeciętnie długo, odporną na choroby i ból, uskrzydloną, a także zwinniejszą niż przedstawiciele innych ras. Okazuje się bowiem, że mieszanie się zawsze wiąże się ze wzrostem i rozwojem następnych pokoleń, a nigdy na odwrót.