OAZOWA GRA TERENOWA
ZASADY GRY

OGT EVENTS
GRA TERENOWA – ZASADY GRY

Poniższy tekst zawiera ogólny spis zasad panujących w świecie OGT Events “Legendarni”.

Co roku niektóre zasady ulegają zmianie i modernizacji, żeby rozgrywka stawała się coraz lepsza, coraz bardziej płynna i zrozumiała dla Uczestników, a zarazem dająca wiele możliwości rozwoju i przygód.

Zachęcamy do zapoznania się z zasadami gry osoby, które mają zamiar wziąć udział w OGT Events “Legendarni” i chcą się dobrze przygotować do rozgrywki, a także osoby, które jeszcze się zastanawiają, aby mogły wyobrazić sobie jak wielka frajda na Was czeka. Zapraszamy do lektury.

O CO TAK W OGÓLE CHODZI?

OGT Events “Legendarni” to nie zwykłe podchody, czy “bieganie po lesie”, to specjalnie przygotowany dla Was świat z własnym systemem zasad i reguł podobnych do gier RPG lub strategicznych.

Nastawcie swoją wyobraźnię na mocne wrażenia, bo to co dla Was przygotowaliśmy zwala z nóg!

Zasady gry są tak przygotowane, żeby każdy, nawet najbardziej odporny na naukę Uczestnik mógł się szybko połapać.

Gra posiada bardzo wiele możliwości w których możesz wykazać się: umiejętnością przekonywania, targowaniem, wykonywaniem robótek ręcznych, sprytem, szybkością i zręcznością.

Przygotowaliśmy dla Was wiele niespodzianek i różnych scenariuszy, żeby uczynić grę maksymalnie atrakcyjną. Na koniec przewidzieliśmy niespodziankę, która powinna spodobać się wszystkim uczestnikom gry.

CO ZROBIĆ ŻEBY WYGRAĆ GRĘ

Gra odbywa się na 3 poziomach:

Pierwszy to konkurencja indywidualna – na najlepszego Gracza – tutaj Uczestnicy starają się zajść jak najwyżej w hierarchii miejskiej zaczynając jako Podróżnik, a później jako Wojownik, Czarodziej, Uzdrowiciel, Rzemieślnik lub Łotrzyk lub Karczmarz (nowość!). Osoba, która zostanie Czempionem swojej gildii może spróbować otrzymać tytuł lorda lub lady, a następnie ubiegać się o tytuł najlepszego Gracza i otrzymać nagrodę specjalną.

Drugi to konkurencja drużynowa, gdzie zwycięża najlepsza z 8 drużyn w grze, które przez wykonywanie rozmaitych zadań i odkrywanie tajemnic lub skarbów zdobywają punkty. Największa ilość punktów zwycięża.

Trzeci to konkurs na najlepszy strój: Tego roku będziemy wybierać nie tylko uczestnika z najlepszym strojem, ale też po jednym uczestniku z każdej drużyny oraz najlepiej ubraną drużynę!

Wszystkie 3 poziomy odbywają się równocześnie i trwają przez cały dzień. Na koniec gry przedstawiane są wyniki i rozdane nagrody.

ZASADY GRY – miasto i WIOSKI

Uczestnicy zostają podzieleni na równe liczbowo Wioski. W środku terenu gry znajduje się neutralne Miasto Erellan – stolica, w której można załatwić wszystkie najważniejsze sprawy związane z grą, np. zaliczyć zadanie, kupić coś na targowisku, zostać mianowanym na wojownika, czarodzieja, uzdrowiciela, rzemieślnika, łotrzyka, prosić o audiencję u Króla czy innego możnego, lub po prostu coś zjeść i odpocząć.

Dookoła miasta rozłożone są Osady Uczestników, w których znajdują się sztandary w kolorze danej Drużyny, pojemniki na punkty, czyli Septiny i kilka innych elementów. Jest to bardzo ważne miejsce, którego uczestnicy muszą strzec.

KONKURENCJA DRUŻYNOWA

Żeby Wasza Drużyna mogła zwyciężyć, najpierw będziecie musieli wykonać Zadanie początkowe. Dalej wasza drużyna będzie mogła swobodnie rozproszyć się po świecie w poszukiwaniu zadań i skarbów lub działać wspólnie dołączając do któregoś z obozowisk (Obozowisko Erellanu, Oddział Legendarnych, Obóz Niverdu) i wspierając go w swych działaniach. W namiocie królewskim w Erellanie będzie można poprosić namiestnika o przystąpienie do Drogi Bogactwa. Droga Wojny będzie odbywać się pomiędzy obozami Legendarnych i Niverdu, a więc należy jej szukać w jednym z tych miejsc. Droga Przygody, to specjalna fabuła, która odstaje od pozostałych dróg i jest ukryta, dlatego należy mieć oczy i uszy szeroko otwarte.

Aby zwyciężyć Drogą Wojny należy wykonać cztery zadania związane z walką, wojną i podbijaniem.

Aby zwyciężyć Drogą Bogactwa, należy w 4 zadaniach zbudować ekonomiczną potęgę, tak żeby sam Król olśniony bogactwem waszej wioski uznał was za swoich największych sojuszników.

Aby zwyciężyć Drogą Przygody należy wykonać 4 zadania by “przejść” fabułę, dzięki czemu cała Kraina Środka odmieni się.

Nie trzeba w żadnym wypadku ograniczać się do jednej drogi. To, jaki konkretnie los czeka waszą drużynę, okaże się już na miejscu.

W Grze można także wykonywać Zadania Dodatkowe, które zwiększą twoje wpływy i dodadzą trochę Goldów do Twojej sakiewki oraz Septinów do tuby drużynowej. W grze będą do dyspozycji:
Zadania Gildyjne: dla każdej z profesji, Zadania Specjalne: zestaw jednorazowych zadań specjalnych oraz Zadania Losowe, czyli drobne zadania rodzące się w miarę potrzeb gry.

KONKURENCJA INDYWIDUALNA

 

Każdy uczestnik na początku gry otrzymuje Szarfę Życia w kolorze swojej frakcji, której nie wolno ściągać ani zakrywać żadnym elementem odzieży np.: jeśli nosisz na sobie elementy zbroi lub peleryny, szarfę życia musisz założyć na sam wierzch, tak, żeby ta w całości była odkryta – tak długo jak masz na sobie tę Szarfę może normalnie funkcjonować w świecie.

Gdyby jednak stracił Szarfę Życia traci wszystkie prawa wynikające z jego przynależności i profesji. Nie może kupować, wykonywać zadań ani walczyć. Jedyne co można wtedy zrobić, to udać się do Uzdrowiciela, żeby uzyskać nową szarfę życia.

Żeby kogoś pokonać w walce należy zerwać jego Szarfę. W ramach obrony własnej można wykonywać uniki. Wszelkie objawy przemocy zostają ukarane dyskwalifikacją z Gry.

Zasady gry przewidują ciekawy rozwój dla każdego Gracza. Wszyscy uczestnicy zaczynają jako Podróżnicy. W mieście można zasłużyć sobie na różne profesje, takie jak: Wojownik, Czarodziej, Uzdrowiciel, Rzemieślnik i Łotrzyk oraz Karczmarz (nowość!) i rozwijać się w swojej dziedzinie. Można także mieć kilka profesji na raz, jeśli jedna, to dla ciebie za mało.

Każdy uczestnik może wykonywać następujące czynności (które również będą dokładniej omówione w materiałach dodatkowych i przed rozpoczęciem rozgrywki):
– wykonywać zadania i otrzymywać za nie nagrody
– walczyć odbierając szarfy życia innym graczom
– uzdrawiać się, zakładając na siebie nową szarfę życia
– kupować i sprzedawać rozmaite towary
– wytwarzać przedmioty na podstawie specjalnych receptur
– rzucać zaklęcia za pomocą magicznego pyłu

Wojownicy uzyskują możliwość zdobywania, kupowania oraz noszenia sprzętu bojowego (tarcz oraz zbroi), przez co stają się znacznie skuteczniejsi w walce. Wojownicy też mogą wykonywać zadania”tylko dla Wojowników” oraz brać udział w Rajdach (wyprawach na teren Sił Ciemności) i walkach na Arenie.

Rzemieślnicy mają za zadanie zarabiać pieniądze i bogacić swoją Wioskę. Zyskują specjalne ceny na Targowisku i innych miejscach, dzięki czemu zdobywają o wiele więcej pieniędzy niż inne profesje. Uczą się wykonywania ciekawych produktów według przygotowanych przez nas Receptur. Otrzymują zadania “tylko dla Rzemieślnikow” i mogą zatrudniać się do pracy na Targowisku itp.

Domeną Czarodziejów jest wiedza – żadna inna profesja nie ma takiego dostępu do wiedzy tajemnej jak Czarodzieje, takiej jak: Historia Królestwa, Księga Artefaktów, wgląd w dostępne zadania. Czarodzieje także potrafią rzucać zaklęcia, które są pomocne we wszystkich dziedzinach i na każdej Drodze Zwycięstwa. Do nauczenia się będą mieli takie zaklęcia jak: Oplątanie, Pomoc, Korzyść czy Śmierć.

Uzdrowiciele leczą swoich pobratymców – mieć uzdrowiciela w drużynie, to jak mieć przy sobie Anioła Stróża, który może wyleczyć Cie natychmiast, bez potrzeby powrotu do miasta i odczekania swojej kary. Jako jedyni potrafią przechowywać w swoich sakwach Szarfy Życia, którymi będą uzdrawiać swoich rannych.

Łotrzycy – ci łamią zasady i wiedzą jak robić to dobrze. To właśnie oni mają pozwolenie na wykonywanie rzeczy, które dla innych graczy są niedozwolone. Ale życie Łotrzyka nie jest łatwe, gdyż musi dopilnować, żeby się nie ujawnić. Kradzież w mieście, skrytobójstwo, lewe papiery – to tylko niektóre z możliwości jakie niesie ze sobą Łotrzyk.

Ale to nie wszystko! Po ukończeniu jednej z profesji można udać się do Króla i poprosić o zadanie specjalne, które wyniesie cię jeszcze wyżej w hierarchii i pozwoli dołączyć do Wysokiej Rady w Pałacu, żeby mieć wpływ na przebieg całej Gry!

ZASADY GRY – PRAWO W MIEŚCIE

  • Najważniejszy w Mieście jest Król i to on ma decydujący głos w każdej sprawie. Funkcję doradczą sprawuje Wysoka Rada, w skład której wchodzą: Namiestnik i Wieszczka.
  • Sądy sprawowane są przez Wysoką Radę, a najwyższym sędzią jest Król.
  • Mistrz Gildii Wojowników oraz jego Gildyjni są pod rozkazami Władcy i pilnują porządku w Mieście i przestrzegania zasad.
  • Każdy złapany na nieprzestrzeganiu zasad trafia przed sąd.
  • Mieszkańcy Miasta nie stoją po niczyjej stronie, lecz pomogą każdemu, kto na pomoc zasłuży.
  • Walutą całej krainy są Goldeny (każda Drużyna otrzymuje pewną ilość na start)
  • W mieście panuje całkowity zakaz walk, nie licząc Areny.
  • Miasto jest miejscem publicznym i każdy ma prawo tu przebywać i rozmawiać.
  • Każdy głodny i spragniony gracz jest mile widziany w Mieście, natomiast żebracy i lenie – nie.
  • Nie wolno wychodzić poza teren gry.
  • Osoby, które ulegną wypadkowi udają się niezwłocznie do Miasta aby uzyskać pomoc medyczną.

ZASADY GRY – PRAWO W MIEŚCIE

  • Najważniejszy w Mieście jest jego Król i to on ma decydujący głos w każdej sprawie. Funkcję doradczą sprawuje Wysoka Rada, w skład której wchodzą: Namiestnik i Wieszczka.
  • Sądy sprawowane są przez Wysoką Radę, a najwyższym sędzią jest Król.
  • Mistrz Gildii Wojowników oraz jego Gildyjni są pod rozkazami Władcy i pilnują porządku w Mieście i przestrzegania zasad.
  • Każdy złapany na nieprzestrzeganiu zasad trafia przed sąd.
  • Mieszkańcy Miasta nie stoją po niczyjej stronie, lecz pomogą każdemu, kto na pomoc zasłuży.
  • Walutą całej krainy są Goldeny (każda Drużyna otrzymuje pewną ilość na start)
  • W mieście panuje całkowity zakaz walk, nie licząc Areny.
  • Miasto jest miejscem publicznym i każdy ma prawo tu przebywać i rozmawiać.
  • Każdy głodny i spragniony gracz jest mile widziany w Mieście, natomiast żebracy i lenie – nie.
  • Nie wolno wychodzić poza teren gry.
  • Osoby, które ulegną wypadkowi udają się niezwłocznie do Miasta aby uzyskać pomoc medyczną.

POJĘCIA DODATKOWE

 

Wśród zasad gry można wymienić kilka pojęć, z którymi z pewnością się zetkniecie:

Zadania – to zadania, które pojawiają się w grze. Rozróżniamy: Questy Podstawowe, Questy Drogi do Zwycięstwa, Questy Gildyjne,Fabułę Miejską i Questy Randomowe.

Goldy – waluta krainy, złote talarki, za które kupujemy przedmioty i wszelkie inne dobra w Grze.

Septiny – inaczej mówiąc punkty zwycięstwa, które przyczyniają się do prowadzenia rozgrywki drużynowej, to taka druga waluta w naszej grze, którą mogą dysponować całe osady. Wartość jednego septina to ok. 7 goldów (wartość ta może się zmieniać w trakcie gry)

Artefakty – magiczne unikalne przedmioty. Wszystkie mają kolor złoty i są opisane w Księdze Magii. Każdy z nich ma specjalną funkcję, która pozwala na wykonywanie niezwykłych rzeczy. Każdy z mieszkańców Miasta respektuje ich działanie. Mają one też ogromną wartość.

Gildie – miejsca, które dają możliwość zdobycia Profesji i wykonywania Questów Gildyjnych. W Gildii Kupców można zarabiać Goldeny. W Gildii Wojowników można zdobywać lepsze wyposażenie dla Wojowników, w Gildii Czarodziejów można odkrywać sekrety i uczyć się używania magicznego pyłu, itd.

Te zasady wystarczą, żeby każdy mógł się z łatwością odnaleźć w stworzonym przez nas świecie. Nie bój się – nie musisz pamiętać wszystkich zasad, od tego są NPCe (Mieszczanie), żeby je egzekwować. Najważniejsze, żebyś grał fair-play. Oczywiście Gra daje jeszcze wiele innych możliwości, które urozmaicają rozgrywkę, ale należą do dodatków i nie ma obowiązku z nich korzystać.

ZWIASTUN OGT LEGENDARNI WERSJA KRÓTKA

ZWIASTUN NAJNOWSZEJ GRY

ZAPISZ SIE JUŻ TERAZ NA ogt events 2020 “legendrani”